
Вперше у Волинській області з 28 по 29 листопада 2017 року відбувся виїзний семінар-практикум «Сучасні навчальні засоби та технології в природничих науках» у рамках Всеукраїнського науково-освітнього проекту «Відкрита освітня лабораторія» Національного центру «Мала академія наук України».
Унікальним досвідом з волинянами щодо застосування новітніх цифрових технологій на уроках фізики, біології, хімії поділився завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ», голова громадської організації фізиків України «Асоціація учителів фізики «Шлях освіти – ХХІ» Ігор Станіславович Чернецький.
Організатори семінару-практикуму – Національний центр «Мала академія наук України», управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації та Волинська обласна МАН.
Робота виїзного семінару-практикуму тривала два дні:
У семінарі-практикумі взяли участь близько 200 педагогів та 125 учнів Волинської області.
Під час заходу педагоги експериментували, проводили досліди, знайомилися із сучасними світовими тенденціями розвитку науково-дослідницької роботи, STEM-освітою, приладною базою міжпредметного лабораторного комплексу «МАНЛаб» та побачили в дії такі новітні прилади, як цифровий мікроскоп, тепловізор та цифровий вимірювальний комплекс.
Програмою семінару було передбачено і зустріч Ігоря Станіславовича з учнями. Мета заходу – ознайомити слухачів з інноваційними підходами та можливостями Малої академії наук України щодо організації науково-дослідницької діяльності школярів.
Так, науковець розпочав з питання організації наукової роботи та розповів про основні етапи. «Для початку, – зазначив дослідник, – важливо обрати тему, яка Вас цікавить та сформулювати проблемні запитання, які обов’язково потрібно піддати достовірній перевірці».
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Для наочності та репрезентативності було запропоновано таке проблемне запитання: «Чому поверхня бурульки має хвилясту форму?». На цьому прикладі вибудовувався алгоритм організації науково-дослідницької діяльності. Отже, наступним кроком після формулювання проблеми є попередній пошук інформації, її структуризація. На цьому етапі важливим є звернення за порадою до компетентного експерта з цієї проблеми. Відповідно ознайомившись з джерелами інформації, необхідно приступати до формулювання гіпотези, яка повинна мати формат завершеної думки.
І нарешті найцікавішим практичним моментом у науковій роботі постає експеримент, а саме такі його стадії, як конструювання, збір та опрацювання результатів. Важливою частиною роботи над науковим дослідженням є представлення отриманих результатів.
Окрему увагу, Ігорем Чернецьким було зосереджено на презентації «MANLAB» та сучасних цифрових вимірювальних комплексах, які є в їхньому арсеналі, наголошувалося й на співпраці з Європейським центром ядерних досліджень «CERN».
Особливий інтерес серед аудиторії викликали продемонстровані експерименти, які одна з учениць назвала магією, що дозволило учням не тільки зануритися в цікавий світ фізики, але й, водночас, бути безпосередньо учасниками цих експериментів. Дивував усіх присутніх науковець, власною обізнаністю в галузі фізики дивували й самі школярі, які з легкістю обґрунтовували сутність здійснених дослідів. Безперечно, експерименти з мідною трубою, неньютонівською речовиною та інженерним тепловізором – надовго запам’ятаються усім присутнім.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
На завершення семінару-практикуму, на адресу Ігоря Станіславовича, лунали слова щирої вдячності від волинян за можливість доторкнутися до магії фізики та стати на крок ближче до вершини її величності Науки.
Коментарів поки немає.
Динамічність життя, інформаційні технології, відкриття в науці змушують рухатись невпинно вперед. Щоб стати успішним – необхідні знання!
Реєстрація на навчання!У Волинській обласній Малій академії наук працюють відділення: оберіть свій напрямок!
Стаціонарна форма навчання
Заочна форма навчання
Секції, гуртки, студії